Papp Róbert
Code::Blocks Install & OpenGL tutorial

Kellékek:

Letöltések:

Az itt és előbb felsorolt fájlokat feltételezem, hogy mind egy könyvtárba töltötted le.

Először is töltsd le az alap telepítőt: Code::Blocks alap install. (Ha nem menne a fenti link akkor itt keress telepítőt /With MingW Compiler/)

Majd töltsd le a Code::Blocks frissítést (Nightly Build).
Keresd meg a legutolsó kiadott buildet, amikor készítettem ezt a tutort akkor ez: "The 25 september 2006 build is out." volt.
Innen le kell töltened a http://prdownload.berlios.de/codeblocks/CB_<dátum>_rev<revision>_win32.7z fájlt és a legutóbbi wxWidget dll-t

Kitömörítés:


Első lépésben telepítsd az alap Code::Blocks-ot: codeblocks-1.0rc2_mingw.exe, de ne indítsd el a telepítés végén.

Majd tömörítsd ki Total Commanderrel vagy egyéb ZIP-et kezelő tömörítővel a 7za442.zip fájlból a 7za.exe-t.

A Code::Blocks honlapjáról letötltött 7z fájlokat a következőképp tudod kitömöríteni:
Pl: 7za x wxmsw26u_gcc_cb_wx2.6.3p2.7z
7za x mingwm10.7z
a Nightly Build kitömörítésekor vigyázz mert nem tartalmaz könyvtárat, így elég ömlesztett lesz az eredmény.

A DevPak-ok valójában TAR.BZ2 fájlok, tehát tömörítsd ki a BZ2-t:
bzip2-100-x86-win32.exe -d -v "glut.3.7.6+.DevPak"
Ezzel kapsz egy glut.3.7.6+.DevPak.out nevű fájlt amit akár át is nevezhetsz .tar-ra, de a Total Commander anélkül is lekezli, csak nyomj rajta ENTER-t.

Másolás:

Az előzőekben kitömörített fájlokat másold be a Code::Blocks telepített könyvtárába (mindent írj felül):
  • ./share/*.*
  • codeblocks.dll
  • exchndl.dll
  • wxscintilla.dll
  • cb_console_runner.exe
  • codeblocks.exe
  • wxmsw26u_gcc_cb.dll
  • mingwm10.dll
A glut.3.7.6+.DevPak.out-ból pedig tömörítsd ki a /glut/include/GL/glut.h fájlt a CodeBlocks\include\GL könyvtárba, a /glut/lib/libglut32.a fájlt pedig a CodeBlocks\lib könyvtárba.

Project készítése


Mostmár elindíthatod a Code::Blocks-ot.


Készíts egy új projectet


Válaszd ki a GLUT Project-et


Állítsd be a könyvtárat ahova akarod, hogy kerüljenek a Project fáljok.


Ha kérdezi a GLUT fájlok helyét adj meg .\-t
Ha ez nem menne, akkor add meg a CodeBlocks könyvtárát (ahol az exe van)

Egy F9 és már futnia is kellene

Egy meglévő projectből is tudsz OpenGL-est csinálni:
  1. Project\Build options
  2. Kattints a Project nevére (a fa gyökere)
  3. Linker fül
  4. A link libraries listában meg kell jelennie a következőknek:
    • glut32 // glut kezdetű parancsok
    • opengl32 // gl kezdetű parancsok
    • glu32 // glu kezdetű parancsok
    • winmm // GLUT Joystick kezelés
    • gdi32 // GLUT WinAPI paletta és pixelformat

    Ezeket az Add gombbal tudod hozzáadni: egyszerűen írd be a szövegmezőbe a nevet.
  5. Vagy ha ez utóbbihoz lusta vagy, akkor elég bemásolni a "-lglut32 -lglu32 -lopengl32 -lwinmm -lgdi32" szöveget idézőjelek nélkül az other linker options szövegmezőbe.


Ha zavarnak az ignoring #pragma ... üzenetek akkor az #include <GL/glut.h> elé szúrd be ezt a két sort:
#define GLUT_NO_LIB_PRAGMA
#define GLUT_NO_WARNING_DISABLE
© All rights reserved by TWiStEr & PaulikR. Köszönöm -[PaulikR]-nek a segítséget!